Aronija je, po svim svojim karakteristikama, biljka budućnosti. Kompanija HOFF iz Beograda iskoristila je benefite koje ona nudi i od nje pravi kvalitetne i ukusne proizvode.
Milutin Pantić, vlasnik kompanije HOFF, u razgovoru za portal SRDA govori o kvalitetu proizvoda od aronije, inovativnosti u proizvodnji, novitetu ukusa.
– Aronija je biljka koja donosi mnogo benefita za zdravlje. Na osnovu ličnog iskustva, doživeli smo je kao biljku budućnosti. Kada smo uvideli da aronija nema kupce na tržištu, jedan tehnolog, koji je zainteresovan za eksperimente, je proizveo nadev i preliv, koji su, uz poznati matični sok od hladno ceđene aronije, dali aroniji novu upotrebnu vrednost – kaže Pantić.
Aronija (Aronia Melanocarpa) je bobičasto voće veoma nalik borovnici. Ima visok nivo antioksidansa. Nazivaju je “super voćem”. Sadrži antocijanini, tanini, vitamini C i E. Bogata je i vitaminima A, B2, B6, B9 i vrlo retkim vitaminom P. Od minerala obiluje kalcijumom, kalijumom, gvožđem, molibdenom, manganom, fosforom i jodom. Sadrži i redak voćni šećer sorbitol.
Kompanija osim matičnog soka, koji je poznat kao prirodni regulator krvi i podizač imuniteta, proizvodi još sedam slatkih prizvoda u teglicama.
Nadev za palačinke, pite, kolače i preliv za meso, musli, sladoled prave se od čiste aronije, dok su ostali proizvodi kombinacija aronije i drugog domaćeg voća, poput jabuke, šljive, maline i kajsije.
HOFF je za svoj sok dobio nagradu na Beogradskom sajmu etno hrane 2018. godine, a na istom sajmu 2019. su dobili nagradu za “Mnogo jaku trojku 38” – aronija, malina, med.
Sedište kompanije je u Beogradu, a proizvodnja se obavlja širom Srbije, u Prijepolju, Čačku, Brusu… U timu su, osim zaposlenih u HOFF-u i saradnici sa kojima zajedno rade na projektu popularizacije aronije.
Pantić ističe da planiraju dalji plasman proizvoda, a do epidemije korona virusa izvozili su na tržište Slovenije i Belgije.
– Imali smo lična iskustva prilikom upotrebe u zdravstvene svrhe. Shvatili smo da je biljka budućnosti zbog uticaja na zdravlje, a ne kao izvor profita.
Nije im strana ni saradnja sa ugostiteljskim objektima, ali, navodi sagovornik, uopšte nije jednostavno naći korisnike pošto ih je teško uveriti da probaju.
– Ugostiteljski objekti koji su primenili aroniju su veoma zadovoljni. Polako širimo krug korisnika, ali bismo želeli da nas lakše i brže prihvataju. Ima osnova za tim.
– Planovi su da širimo saznanja o značaju aronije po zdravlje. Da budemo ambasadori svih onih koji su posadili aroniju. Želja nam je povećanje broja korisnika u Srbiji, kao i izlazak na strana tržišta – zaključio je Pantić.
Proizvodi od aronije u radnjama, online i kao poklon
Proizvode kompanije HOFF možete pronaći u radnjama “Univerexport”, “Mercator”, “Idea organic”, “Zlatiborski delikatesi”….
Kupci najviše vole matični sok, koji je najpopularniji, ali se nadevi sve više probijaju. Od ostalih proizvoda se dobro prodaju “Divne tačkice 29” (bez šećera, sa jabukom i aronijm) i “Malo drugačiji pekmez” 12 (sa aronijom i šljivom, bez šećera).
Proizvodi se mogu poručiti i preko sajta www.hoff.rs.
HOFF je pripremio i korporativne pakete sa proizvodima od aronije u ambalaži od recikliranog materijala.
Matični sok od aronije
Matični sok od aronije dobijen je hladnim presovanjem i bez ikakvih dodatka – u njemu nema dodate ni vode, ni šećera ni konzervansa. Ono što ga čini ga popuno jedinstvenim u Srbiji, a i šire, jeste i činjenica da ima minimalno 22 brix (jedinica za merenje suve aktivne materije – u ovom slučaju 22% suve aktivne materije).
– Nutricionisti sve češće preporučuju matični sok od aronije za detoksikaciju organizma koji se uobičajeno pije ujutru neposredno posle buđenja a pre doručka (mala rakijska čaša – 0,03l). S obzirom da je zdravlje u kojem se uživa, odličan je u limunadi ili ceđenim sokovima od pomorandže – kaže proizvođač.
Izvor: srda.rs